« نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه
اعتقاد به مهدویت و بسط عدالت در جهان بنا شده است. »

با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ما بار دیگر به عصر دینداری بازگشتند. پس از انقلاب اسلامی ارزشها در دیدگاه مردم دگرگون شد. در حقیقت انقلاب اسلامی تفکر و بینش مردم را متحول نمود. حاکم شدن فرهنگ و بینش دینی و انقلابی بر جامعه و مردم، موجب شد ارزشها تا حدود زیادی تغییر کنند. پیروزی انقلاب اسلامی بر انقلابیون و مبارزان دیگر کشورها هم اثر گذاشت و موجب اسلامگرایی و تمرکز و محوریت بخشیدن به عنصر دین در مبارزات اجتماعی و سیاسی شد.

روی آوردن مردم و جوانان به اسلام به‌عنوان اندیشه‌ای برای تغییر وضع موجود، مرهون تلاش فکری روحانیت نواندیشی است که اسلام را از چارچوب احکام فردی و اخلاقیات فراتر برد و آنرا به دین زندگی تبدیل کرد. امام خمینی(ره) با تلاشهای فکری و عملی‌اش، محمود طالقانی با تفسیرهای بروزش از قرآن، شهیدان مرتضی مطهری و محمدحسین بهشتی با نواندیشی دردمندانه‌ و اشراف بر علم روز در جهان و سید علی خامنه‌ای با فعالیتهای فکری و تبلیغاتی‌اش در سالهای پیش از انقلاب و پس از آن در به وجود آمدن جریان جدید (اقبال به دین) نقش مهمی داشته‌اند.

جهان، روزی را در پیش دارد که در آن روز، تمام کشورهای کوچک و بزرگ، به یک کشور تبدیل میشود، مرزهای جغرافیایی کشورها برداشته میشود و حکومت واحد جهانی بر اساس پرستش خداوند تشکیل میگردد. پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس حکومتی بر اساس آموزه‌های اسلام گامی است در جهت نزدیک شدن به این آرمان بزرگ.

نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه اعتقاد به مهدویت و بسط عدالت در جهان بنا شده است. آرمان والا و ایده بلند و هدف عالی انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند که از چارچوب مرزهای ایران گذشته، دروازه‌های ملل محروم و توده‌های مظلوم و مستضعف جهان را بگشاید و پیام آرامش‌بخش و رسالت انسانی و رهایی‌بخش خویش را به گوش جان آنها برساند و زمینه‌های حکومت عدل الهی و جهانی امام عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ارواحنافداه را آماده سازد.

بسیج مردمی نیز به عنوان بازوی راست این نظام از همان ابتدا با آرمانهای جهانی شکل گرفت و هرگز در قالب مرز و قبیله و زبان نباید محدود شود.

امام خمینی (ره) به عنوان معمار انقلاب و بنیانگذار بسیج در فکر ایجاد بسیج جهانی امت اسلام بود و این مسئله به عنوان استراتژی نظام توسط آن پیر روشن‌ ضمیر و جانشین او امام خامنه‌ای بارها مورد تاکید قرار گرفته است...

امام بزرگوارمان در پیامهای خود بارها از تشکیل هسته‌های مردمی حزب‌الله در سراسر جهان به عنوان یکی از آرزوهای خود و یکی از دستورهای کار آینده انقلاب اسلامی و بسیج در سطح جهان یاد کرده‌اند.

انقلاب ما از طرفی یک انقلاب عمیقاً مردمی و با حضور توده‌های مردم از اقشار و طبقات مختلف بود و از طرفی به دلیل ماهیت استقلال‌ خواهانه‌اش به شدت از سوی قدرتهای مسلط بر جهان که با پیروزی انقلاب منافعشان به خطر افتاده بود تهدید میشد.

عاقلانه‌ترین کار، ایجاد آمادگی دفاعی و نظامی در توده‌های مردمی بود که انقلاب کرده بودند و می‌خواستند از اصل انقلاب و دستآوردهای آن، خود محافظت کنند. ارائه آموزشهای نظامی به مردم و آماده کردن آنان برای ایستادگی در برابر تهدیدهای احتمالی دشمنان انقلاب، هدف اولیه امام خمینی(ره) از سازماندهی مردم در قالب بسیج بود.

اگر چه بسیج در تمام این سالها در چارچوب مأموریتها و رسالتهای تعریف شده در کنار دولتها برای افزایش خدمات‌رسانی به قشرهای مختلف مردم فعال بوده است، اما بسیج ظرفیت عظیمی است که غالباً مورد غفلت واقع شده و از تمام این ظرفیت برای جبران خلأها و کم و کاستیهای دولتها در اجرای وظایفشان که چیزی جز تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب نیست استفاده شده است.

بسیج علاوه بر آمادگی برای مقابله با خطراتی که از سوی دشمنان، کشور را تهدید میکند، مقابله با تهدیدهای طبیعی و حوادث پیش‌بینی‌ نشده را هم در دستور کار خود دارد. این بخش از وظایف بسیج در سالهای پس از جنگ پررنگتر شده و برکات زیادی را برای ملت ما به همراه داشته است.

پس راهیان ظهور ، مردم حزب اللهی و بسیجی هستند که از ابتدا گوش بفرمان ولایت تا تحقق ولایت صاحب عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف)  ارواحنافداه پای کار بوده و شهید داده ، شهید میدهد و شهید خواهد داد و شهید میشویم.(انشاء الله)

تا درک حکومت مستضعفان عالم بر مستکبران و لیبرالهای شیطان صفت یک یا علی از نای جان لازم است.

و من الله التوفیق