دریافت

دریافت

سید حسن نصرالله و تمدن پارسی اسلامی

   مدتی پیش که این کلیپ در سایت هایی همچون یوتیوب بارگزاری شد سایت های خبری و به اصطلاح تحلیلی نظیر بازتاب و خبرآنلاین و جهان نیوز و آفتاب نیوز و حتی شیعه آنلاین و... آنرا منتشر کردند ، بدون هیچ تحلیلی یعنی همان کاری که یک کاربر ساده در یوتوب انجام می دهد!

برخی هم که ملی گرایی و سیاست برایشان مهمتر از دیانت بود، شروع کردند به انتقاد و توهین به او که باید عذرخواهی کند! در این بین "بصیرت" بسیاری از مدعیان آشکار شد که تا چه میزان است ، نیازی به نام بردن نیست ، کافیست جستجو کنید هنوز آثار انتقاد بسیاری از سایتهای به اصطلاح مذهبی را می بینیم. برخی هم که گویا نیت انتقاد داشتند ولی از ترس آبرویشان چیزی نگفتند و فقط نقل قول کردند و اظهار تعجب! قطعا" کسی از بی بی سی و بالاترین  و... انتظار ندارد به نفع سید حسن نصرالله و اسلام قلم بزنند .

   حقیقت اینست که بنگاه های دروغ پراکنی غربی و وابستگان به جنبش سبز از بخش دوم سخنان نصرالله شدیدا" رنجیدند ، چون می دانند سید حسن نصرالله به عنوان یک رهبر بزرگ مذهبی در منطقه حتی در خود ایران هم حامیان بسیاری دارد و دلیل عصبانیت این بود که این سخنرانی پس از آن پخش شد که "محمد رضا خاتمی" هنگام ورود احمدی نژاد به لبنان از سید حسن نصرالله طی نامه ای خواسته بود که از جنبش سبز حمایت و نسبت به احمدی نژاد موضع بگیرد ، ولی نصرالله ضمن استقبال گرم از احمدی نژاد طی سخنانی گفت :

«من به نام مبارزان، مجاهدان، خانواده اسیران و شهداء، زنان و مردان و ملت لبنان که 33 روز در برابر اشغالگران مقاومت و مبارزه کردند و پیروز شدند و به نام شریفترین و پاکترین مردم از شما استقبال میکنم. من از شما که برادر و حامی عظیم مبارزان و مظلومان هستید استقبال میکنم. ما رایحه خوش امام خمینی(ره) را در وجود شما استشمام میکنیم و نفسهای امام خامنه ای را در وجود شما احساس میکنیم و در شما چهره ملت عظیم ایران را مشاهده میکنیم. »

ترجمه بخش نخست سخنرانی سید حسن نصرالله :

" ... شاید منظور، ایران باشد اما در ایران امروز چیزی به نام پارسی سازی یا تمدن پارسی پیدا نمی شود. آنچه در ایران هست تمدن اسلامی است. آنچه در ایران هست دین محمد عرب هاشمی مکی قریشی تهامی مضری [اشاره به نسب عربی و اجداد پیامبر اسلام] است و  نیاکان بنیانگذار جمهوری اسلامی همه عرب بوده و فرزند پیامبر خدا محمد خاتم الانبیاء(ص) است که درود خداوند بر او و خاندانش باد. امروز رهبر جمهوری اسلامی ایران ، امام سید علی خامنه ای قریشی هاشمی، فرزند پیامبر خدا و فرزند علی بن ابیطالب و فاطمه زهراست که عرب بودند. شاید منظور ایران باشد ...".

در بخش دوم ویدئو  سید حسن نصرالله سخنانی در مورد حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران بیان میکند:

"... در چند هفته اخیر، بعضیها رؤیای پایان انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را در ایران در سر پروراندند اما این رؤیاها سراب است. این ایرانی که خیلی ها در دنیا رخدادهای اخیرش را بزرگنمایی کردند، من امروز به شما تأکید میکنم که این ایران، نظام و حکومت و مردم و نخبگانش به برکت وجود رهبری حکیم، شجاع، رحیم، مدیر و مدبر، رهبری تاریخی که جناب امام سید (علی) خامنه ای – که سایه اش پاینده باد – است، و به برکت حضور تاریخی سی ساله مردم، امروز نیرومندتر از پیش از بحران خارج شده و همین گونه که هست خواهد ماند ...".

در تفسیر بخش اول سخنرانی باید گفت که روی صحبت نصرالله نه با مردم ایران که به حاکمان متعصب و بی غیرت عربیست که فقط در مسیر ملی گرایی گام بر میدارند ، ولی سخنش بدون در نظر گرفتن آن نیز کاملا" صحیح و علمی است . سید حسن نصرالله در مقابل تمدن پارسی نگفت تمدن عربی بلکه گفت تمدن اسلامی ...

تمدن پارسی یا فارسی در ایران وجود ندارد ، چون مولفه های تمدن پارسی وجود ندارد ، مگر ما در ۱۰ قرن نخست تمدن اسلامی که حداقل ۶ قرن آن سرآمد همه ی تمدن های زمان خودش بود ما با داشتن دانشمندان بزرگی همچون ابن سینا و رازی و بیرونی و فارابی و ... تمدنمان ایرانی بود ؟! قطعا" خیر ...

همه معترفند که نام آن تمدن ، تمدن اسلامی بود ، اکنون هم همین وضعیت است هر چند این تحولات قدرت نمایی در ایران اتفاق می افتند ولی عامل آن اسلام است نه ملیت وگرنه ما طی چند دهه سیطره ملی گرایی در ایران همواره مصرف کننده بودیم و از نظر علمی که یکی از بزرگترین مولفه های یک تمدن است سخنی برای گفتن نداشتیم ، هرچند استعداد فراوانی داشتیم . در همان تمدن اسلامی هم استعداد ایرانی و ... بود همین طور پیش از اسلام در همین ایران ، ولی اغلب صرف جنگ و غارت میشد نه صرف نوشتن کتاب و پیشرفت . و از همین روست که همواره امپراتوری ساسانی را میتوانیم به رخ بکشیم که جنگ میکرده و کشتار میکرده و ... ولی نمیتوانیم نام چند کتاب علمی یا چند دانشمند بزرگ را ببریم که در جهان همان زمان کسی آنها را بشناسد!

آری ... حقیقت اینست که سید عزیز همواره شجاعتش مثال زدنی بوده توانسته این موضوع کاملا" علمی و منطقی و خردپذیر را بدون ترس و واهمه بگوید ، و حتی از اینکه برخی در همین ایران علیه اش موضع بگیرند نهراسد ...

ایران رهبری فرزانه دارد و نعمت ولایت را عماران بیشماری در درون خاک پاک جمهوری اسلامی پشتیبانند و همینطور در بیرون خاک وطن نیز، که سید حسن عزیز سرآمد آنهاست.

و من الله التوفیق