دریافت

شهید آوینی:

امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او اگر باز هم امیدی، ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجّت حق روحی فداه مبارزه کنیم.

مرحوم خسرو شاکری از تاریخ نویسان ملی گرا در کتابش درباره نهضت جنگل، جمله ای تأمل برانگیز دارد، نقل به مضمون: هر سیاستمداری یا بهتر بگویم هر انسانی، برای رفتار و مشی خود یک «محور» و «نگرانی» و یک «ملاک قضاوت» دارد. نگرانی میرزا کوچک خان جنگلی، قضاوت تاریخ بود. او همیشه نگران داوری آیندگان درباره خود بود. نگرانی مصدق، مردم بود. نگرانی شاه، قضاوت و برداشت غربیها و روزنامه های آنها بود. ولی نگرانی خمینی(ره) هیچ یک از اینها نبود. نگرانی خمینی(ره) فقط «خدا» بود. به گمانم همین یک جمله برای فهم لحظه به لحظه زندگی امام خمینی(ره) کفایت میکند. تنها ملاک او برای هر کاری خدا بود. نه با هورای مردم به هیجان میآمد، نه به فکر قضاوت تاریخ و آیندگان بود، نه برای غربیها تره ای خورد میکرد و... او مرد خدا بود...

«اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین» (دعای روز بیستم ماه رمضان).

«خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت و ببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل‌کننده آرامش در دلهاى مؤمنان»

دنیا از ماده‌ی «دنی» به معنای «از دست رفتنی» ا‌ست؛ بیرون از این دنیا، عقبایی وجود دارد و پس از دنیا، آخرتی... اگر توجه ما به آخرت باشد، پیامد آن در دنیا هم بهشت و آرامش خواهد بود؛ که فرمودند: «فزتُ و ربِ الکعبه» به خداوند کعبه، رستگار شدم.

«با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌، و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر میکنم‌...»

جامعه ‌ی آرمانی مدرنیسم، حتی دین را هم برای دنیا میبیند؛ در دنیا، از دنیا و برای دنیا. بهشت و جهنمی برایش معنا ندارد؛ و این در تمامی ارکان علم و هنر و فلسفه و... بروز دارد. علوم انسانی که به بیان امام خامنه‌ای مادی، غیرالهی و غیرتوحیدی ‌ست، چطور میتواند رافع مشکلات جامعه ‌ی مدعی دین باشد؟ همین امروز روشهای ما در دانشگاه و جاری شده ‌ی آن در حکومت ‌داریمان از نظام بانک، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، آموزش تا ارتباطات، بهداشت و درمان و... (ولو در بهترین حالت هم که باشند) مبتنی بر استانداردهای دنیوی ‌ست و اصلاً کاری با بهشت و دوزخ ندارد. از چنین جامعه‌ای چقدر میتوان انتظار غیب باوری داشت؟

 جامعه‌ و تمدنی بسازیم که ابتدایش از دنیا و انتهای آن به آخرت ختم شود... جامعه‌ای که انسان تراز آن معصومین (علیهم السلام) هستند. انسان سه راه دارد: راه نخست از اندیشه میگذرد، که این والاترین راه است. و راه دوم از تقلید میگذرد، این آسانترین راه است! و راه سوم از تجربه میگذرد که این تلخ ترین راه است.

امام علی علیه السلام: ...فَلَو أنَّ امرَأً مُسلِما ماتَ مِن بَعدِ هذا أسَفا ما کانَ بِهِ مَلوما ، بَل کانَ عِندی بِهِ جَدیرا ، فَیا عَجَبا عَجَبا وَاللّهِ یُمیثُ القَلبَ ویَجلِبُ الهَمَّ مِنِ اجتِماعِ هؤُلاءِ عَلى باطِلِهِم ، وتَفَرُّقِکِم عَن حَقِّکُم...!

آگاه باشید! من شما را شب و روز و نهان و آشکار به جهاد با این گروه فراخواندم و به شما گفتم: «پیش از آنکه با شما بجنگند، به نبردشان بروید، که به خدا سوگند، هیچ قومى داخل خانه هاى خود با دشمن نجنگیدند، مگر آنکه خوار شدند». شما هم کار را به یکدیگر واگذاشتید و به یارى نیامدید، تا شبیخونها از هر سو بر شما پیش آمد و سرزمینهایتان را گرفتند.

 اینک، این مردِ غامدى است که لشکریانش وارد انبار شده و حسّان بن حسّان بکرى را کشته اند و سپاه شما را از پاسگاههایشان کنار زده اند. به من خبر رسیده که افراد آنان بر زن مسلمان یا زنِ اهل ذمّه وارد میشدند و خلخال و گردنبند و دستبند و گوشواره از آنان میکَندند، و آنان جز با گفتن «إنا للّه و إنا إلیه راجعون» و ترحّم خواهى کارى نمیتوانستند بکنند. سپس غارتگران با دست پُر برگشته اند، نه فردى از آنان زخمى شده و نه خونى از ایشان ریخته شده است.

«اگر پس از این حادثه، مسلمانى از اندوه بمیرد، جاى ملامت نیست ؛ بلکه در نزد من شایسته است» شگفتا، شگفتا! دل را ذوب میکند و اندوه میآورد اینکه آن گروه در راه باطلشان هماهنگ اند و شما در راه حق خویش پراکنده اید... (نهج البلاغه خطبه 27)

نتیجه :

بله این سرنوشت کیسه داران و جاه پرستان دوران مولای متقیان علی علیه السلام است که به امر امام زمان خود پشت کردند و دنیا پرستی را پیش گرفتند و اینگونه خطاب امام زمانشان واقع شدند. ولیکن اکنون که ما درک درستی از عقبه هزار و چهارصد ساله دین مبین اسلام داریم بر ماست که در ارزانی مبارک جمهوری اسلامی خمینی نستوه (ره) نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیش و همراه با ولی فقیه ، امیر دوران امام خامنه ای و در زعامت یگانه عدالت گستر بشریت صاحب الزّمان عجّل الله تعالی فرجه الشّریف در عصر ظهور به احیای تمدن نوین اسلام  متعهد شده و در راستای دولت سازی اسلامی قدم برداریم... ان شاءالله