اینکه میگویند امام زمان ارواحنافداه با قرآن تازه ظهور میکنند یعنی چه ؟

امام صادق (علیه السلام) میفرمایند: (اذا خرج القائم یقوم بامر جدید و کتاب جدید و سنه جدید و قضاء جدید) هنگامیکه قائم خروج کند امر تازه ، و کتاب تازه و روش تازه و داوری تازه ای با خود میآورد. (اثبات الهدی، شیخ حر عاملی ، ترجمه احمد جنتی ، دارالکتب اسلامیه ج 7 ص83).

یعنی در آن زمان ، اسلام را آنچنان از لابلای انبوه خرافات و تحریفات و تفاسیر نادرست بیرون میآورند که گویی بنایی کاملا نو و جدید ساخته است. در مورد کتاب جدید به مفهوم آن نیست که یک کتاب آسمانی جدید بر حضرت نازل میشود ، چرا که امام قائم است و حافظ دین نه پیامبر و آورنده کتاب جدید ، بلکه قرآن را چنان از زوایای تحریفهای معنوی و تفسیرهای نادرست بیرون میکشند که میتوان نام کتاب جدید بر آن گذاشت. (حکومت جهانی مهدی (عجل الله تعالی فرجعه الشریف ) ، آیت الله العظمی مکارم شیرازی ، ج یازدهم، انتشارات نسل جوان ، سال 1380؛ ص 285).

شاهد این گفتار، علاوه بر صراحت قرآن در زمینه ختم نبوت در آیه 40 سوره احزاب و گذشته از روایاتی که صریحا مسأله خاتمیت پیامبر اسلام (صلوات الله علیه) را ثابت میکند احادیث متعددی است که تصریح میکند ایشان با همان روش پیامبر اسلام (صلوات الله) و کتاب و سنت و آئین او بر می خیزد. (همان ص 286).

عبدالله بن عطا میگوید : از امام صادق (علیه السلام ) پرسیدم روش و سیره مهدی (روحی له الفداه) چگونه است؟ امام در پاسخ فرمودند: همان کاری را که رسول خدا صلوات الله انجام داد انجام میدهد، برنامه های (نادرست) پیشین را ویران میسازد ، همانگونه که رسول خدا صلوات الله اعمال جاهلیت را ویران ساخت و اسلام را نوسازی میکند. (بحار الانوار، چاپ موسسه الوفاء بیروت 1404 هجری قمری، ج 52 ص 352).

و در کتاب اثبات الهدی میخوانیم که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از فرزندان من است... مردم را به پیروی من و آئین من وا میدارد و آنها را به کتاب پروردگارم دعوت میکند. (اثبات الهدی, ج 7 ص 78).