دریافت

مابرای تو خیرفراوان عطا کردیم...

در روایات رسیده از پیامبر اکرم ـ صل الله علیه و اله ـ است که فرمود: فاطمه بهترین زنان دو عالم است، افضل از همه بانوان جهان ، از مقام عصمت کبری برخوردار بوده ، و از هر حیث نسبت به بانوان جهان برتری داشته و الگوی زنان بعد از خود است «فاطمه سیدة زنان عالمین است.

حضرت زهرا تنها بانویی بود که در شأن همسری امیرمؤمنان (علیه السلام) بود و اگر علی نبود  برای زهرا کفوی نبود، این روایت و روایتهای دیگری که در منابع حدیثی درباره مقام و فضیلت حضرت زهرا آمده است همه نشانگر این است که این بانو فضایل و مقام معنوی و علمی بسیار بالایی داشت.

از نظر علمی در حدّی بود که سایر ائمه در آن درجه قرار داشتند، اینکه میگوییم آن بانو هم‎کفوی غیر از علی نداشت ، این حقیقت بیانگر عظمت علمی حضرت زهرا (س) است. از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده که سؤال فرمود: آیا می‎دانید تفسیر کلمه «فاطمه» چیست؟ راوی گوید خیر مولایم مرا به تفسیر آن آگاه فرمایید؛ فرمود یعنی که شرّ و بدی در وجود او راهی ندارد و اگر برای همسری این بزرگوار علی نبود تا قیامت کسی همشأن ایشان نمی شد. (بانوی نمونه، آیت الله ابراهیم امینی، انتشارات شفق)

میلاد خجسته فاطمه زهرا سلام الله و روز زن بر همه زنان پاکدامن که بار رسالت زهرایی را بر دوش میکشند و پرچم سبز علوی را که از مسیر سرخ حسینی عبور نموده به سبزترین پرچم جهان به یگانه سلاله هستی بخش دوران هدیه نمایند مبارک و فرخنده باد.