امام صادق (علیه‌السلام)، در زیارتنامه قمر منیر بنی هاشم ویژگی ممتاز حضرت عباس(علیه السلام) را عبد صالح خدا بودن و «المطیع لله و لرسوله و لأمیرالمؤمنین و الحسن و الحسین؛ مطیع خداوند، پیامبر و امامان»، بر میشمارد و حضرت عباس (علیه السلام) را اینگونه توصیف مینمایند: «السلام علی ابی الفضل العباس الواسی اخاه بنفسه؛ سلام بر ابوالفضل العباس، آن عزیزی که برادرش را با ایثار جان خویش یاری کرد».

همچنین حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ارواحنافداه در زیارت ناحیه مقدسه، حضرت عباس (علیه السلام) را اینگونه معرفی کرده است. «الفادی به الواقی؛ آن عزیزی که خود را فدا کرد و همه تلاش خود را برای حفظ و نگهداری امامش به کار بست».

ما شیعیان ـ که خود را پیرو حضرت علی (علیه‌السلام) میدانیم و حضرت عباس (علیه‌السلام) را الگوی زندگی خود در کنار امامان معصوم با افتخار قبول داریم ـ لازم است جزء منتظرین واقعی ایشان بوده و آمادگی کامل برای یاری حضرت مهدی (علیه السلام) روحی فداه را در خود ایجاد کنیم.

باید فرزندانی رشید، امام شناس و مطیع ولایت، از خود به عنوان ذخیره برای یاری امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ارواحنافداه به یادگار بگذاریم، وظیفه خود را درباره تربیت صحیح آنها به‌کار برده و یقین بدانیم پدران و مادران پرهیزگار و منتظران واقعی با الگوگیری از این بزرگواران و توسل به آنها میتوانند فرزندانی برای یاری امام زمان لتراب مقدمه الفداه تربیت کنند که همچون قمر منیر بنی‌هاشم (علیه‌السلام) علمدار باوفای کربلا، وفادار به ایشان باشند.