واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران در این 36 سال در راه دین اسلام حرکت نموده که اگر دشمنان فرصت میدادند و به درستی عمل میشد ، دین اسلام جهانی و احتمال ظهور امام زمان (عج) زیاد می بود. سنت خدا از زمان قوم بنی اسرائیل تا اقوام عرب که پیامبر گرامی اسلام (ص) بر آنان فرستاده شد این بود که اگر قومی پس از مدتها دور بودن از خدا بخواهد به خداوند رو بیاورد، خداوند آزمون هایی را از آن قوم خواهدگرفت.

قوم بنی اسرائیل برای ظهور منجی خود چه کردند؟ رفتند سراغ فقهای خود، حول محور دین جمع شدند با امید و دعا… نهایتاً منجی آمد.

فرمان تشکیل اولین حکومت الهی به دست موسی و حرکت به سمت سرزمین موعود ، همانی بود که خدا به آنان وعده داده بود. پس از گذشتن ۱۲ قبیله بنی اسرائیل از ۱۲ بخش دریای سرخ و به هلاکت رسیدن فرعونیان، جهت رفع تشنگی و گرسنگی شان به اذن الهی ۱۲ سنگ و ۱۲ چشمه، ابری برای سایبان و از آسمان بلدرچین بریان و از زمین شیرو عسل بر آنان نازل شد. اما چرا دوباره به مصر برنگشتند؟ زیرا عهد کرده بودند که به ارض موعود بروند، پس هر زمینی برایشان زمین موعود نمیشد.

و آیا هر زمانی برای ما زمان موعود می شود؟

و اگر ولی معصوم را پس بزنیم بدتر از حال قبلی شامل مان می شود ، مانند مردمی که امام علی (ع) را پس زدند آیا به زمان عثمان برگشتند؟ نه بلکه بدتر از آن بر سرشان آمد. 

 

     « آزمونهای الهی »

اولین آزمون الهی: آزمون اقتصادی است.     

دومین آزمون الهی: آزمون افراد مستجاب الدعوه است. افراد مستجاب الدعوه اشخاصی اند که با تظاهر و نفوذ در مردم از وجهه ی اجتماعی و دینی بالایی برخوردارند. و مردم را به سمت غیر خدا جذب می کنند.

سومین آزمون الهی: آزمون جهاد است که قوم بنی اسرائیل به زمین موعود رسیدند، حضرت موسی به آنها گفت که خدا خواسته این جبارین بدست ما نابود شوند و بیایید داخل این سرزمین شویم که خدا برای شما نوشته و اگر به این سرزمین نروید خسران کردید. گفتند ای موسی آنجا قوم جبارین هستند و ما عمراً وارد این سرزمین تا زمانیکه آنها در آن هستند نمی شویم.
پس از شکستن عهد توسط قوم بنی اسرائیل موسی از خدا خواست که میانشان جدایی بیاندازد و خدا قوم را مورد لعن قرار داد ، خطری که ما را تهدید میکند.

خود ولی معصوم نفرینشان کرد. و۴۰ سال زمین موعود برایشان حرام شد و در زمین سرگردان بودند و دلهاشون سنگ شد.

چون عهدشان را شکستند مورد لعن خدا قرار گرفتند.

چهارمین آزمون الهی: آزمون حکمیت که هیچگاه قوم بنی اسرائیل به آن نرسید و پس از ۴۰۰ سال از لعن خدا خارج شدند و زمان حضرت داوود فرا رسید.

آزمون حکمیت اینگونه است که ولی معصوم را بعنوان حکم بپذیرند، حکمش را اجرا نمایند و در نتیجه حکمش تردید نکنند و از ته دلشان راضی باشند. که در زمان حضرت داوود هم این آزمون را پس ندادند. اینها امتحانات هر حکومت ولیّ معصومی است.

در زمان پیامبر اکرم (ص) : آزمون اقتصادی که شعب ابی طالب بود. آزمون جهاد که جنگ بدر و احد و خندق بود که در جنگ خندق بخاطر غنیمت، باختند. آزمون حکمیت هم که در روز عید غدیر پیامبر را بعنوان حکم قبول کردند اما حکم ولی معصوم، امام علی (ع) را نپذیرفتند. در زمان امام علی (ع) : آزمون اقتصادی حکومت امیرالمومنین و بیت المالِ مساوی بود که به زعم بعضی خوش نیامد. آزمون جهاد هم که در جنگ جمل و صفین بود که در این جنگ امام خود را حتی بعنوان حَکَم هم قبول نکردند چه رسد به اجرای حکم. در زمان امام حسن مجتبی (ع) : آزمون اقتصادی همان که معاویه همه را با پول خرید و دیگر به امام بعدی نرسید. در زمان امام حسین (ع) هم که توسط خود مردم به شهادت رسیدند. بنی اسرائیل هم پس از حضرت یوسف ۷۰ پیامبر را کشتند.

                   و امّا اکنون . . .

حدود ۱۱۷۰ سال گذشت قومی آمدند و گفتند حکومت ولی معصوم میخواهیم، اینها چه کسانی بودند؟

ایرانی ها ... اما آیا می شود این قوم را بدون آزمون ، امام زمانشان را داد؟ نه ، زیرا که اگر امام زمان بیاید که پیروزیشان حتمی است، پس چه آزمونی از این قوم آخرالزمان گرفته شود؟
آزمون اول آزمون اقتصادی است ؛  تحریم اقتصادی.

آزمون دوم آزمون جهاد است ؛ که ۸ سال جنگ را تجربه کردیم.

آزمون بعدی آزمون حکمیت است ؛  که احتمالا در آن مانده ایم.

امام خمینی (ره) ولی معصوم نبودند ، نه ، ولی فقیه بودند. فرمودند که بروید این شهر را بگیرید، کدام شهر؟ خرمشهر. خرمشهر آزاد شد. چه کسی خرمشهر را آزاد کرد. خدا خرمشهر را آزاد کرد. زمانیکه امیرالمومنین در جریان جنگ رو به خوزستان السلام علیکم میگویند بر کسانی که همچون پاره های آهنین اند و میگویند کاش من از این افراد را داشتم. اینان که ولی معصوم نداشتند و ولی فقیه خود را حتی یکبار ندیده بودند اما به عهد خود وفا کردند.

در صحیفه امام خمینی (ره) آمده که هر کس در حکومت جمهوری اسلامی در حوزه مسئولیت خویش (کلکم راع وکلکم مسؤل عن رعیته؟) اگر نگاه آخرالزمانی نداشته باشد، خائن است.

ما امام زمان(ع) را میخواهیم. پس شیطان هر کاری می کند که یا ما غافل شویم از امام زمان یا دینمان را از دست بدهیم.

چون شیطان توسط امام زمان(عج) کشته خواهد شد.

در جریان آفرینش انسان، تمامی ملائک به انسان احترام ورزیدند و او را عالیقدر دانستند، اما شیطان حاضر نشد و راه نژادپرستی را در پیش گرفت، او سوگند خورد که اثبات کند، انسان لیاقت بزرگی و اشرف مخلوقات را ندارد. شیطان توسط خدا لعن شد، او انسان را فریب داد و باعث شد انسان بر روی زمین بیاید تا فرصت یابد و خود را به خدا اثبات کند. چون او از خدا طلب بخشش کرد. خدا انسان را بخشید و به او فرصت داد. انسان باید به خدا اثبات کند که تنها خداست که توانایی حکومت بر جهان را دارد ، چون او خالق اوست. خداوند توسط شخصی به نام منجی انسانها را نجات خواهد داد. حضرت موسی منجی قوم بنی اسرائیل بود و در حال بردن آنها به زمین موعود بود،

منجی آخر الزمان و آخرین منجی خدا حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا فداه است که به ما مسلمانان و هر کس که به دین اسلام وارد شود تعلق دارد (سوره عصر) قسم به زمان که انسان در خسران و زیان به سر می برد مگر کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند و به حق و صبر سفارش کردند.

توجه: پس از شهادت امام حسین ( ع ) ، سلیمان بن صرد خزاعی توبه کرد که چرا برای کمک به امام حسین به کربلا نرفت ، او از امام سجاد درخواست کرد که او و یارانش را رهبری کند تا حکومت اسلامی تشکیل دهد ، اما امام سجاد نپذیرفتند. او و یارانش از سال۶۱ ه.ق، بطور مخفیانه و سال۶۴ ه ق، بعد از مرگ یزید آشکارا مردم را به خونخواهی حسین دعوت میکردند و در سال ۶۵ ه.ق، سلیمان با هم پیمانانش قیام کرده و با شعار «یالثارات الحسین» مردم را به انتقام، فرا خواندند، آنها تصمیم داشتند که ابتدا حکومت را تشکیل دهند و سپس از امام بخواهند که بر آنها حکومت کند. آنها با ورود عبیدالله بن زیاد از شام به عراق، به طرف کربلا آمدند، و به قبر حسین بن علی رسیدند و بسیار گریستند و با یارانش همگی از خدا آمرزش خواستند و عده زیادی به آنها ملحق شدند. سپس از فرات عبور کرده و بعد از رسیدن به منطقه «عین الورده»، لشکر شام مقابل آنها قرار گرفته و نبرد سختی کردند. در آغاز جنگ، پیروزی با توابین بود ولی چون دائما به لشکر شام، اضافه شد، کم کم محاصره شدند و او و یارانش کشته شدند. سلیمان بن صرد خزاعی در این جنگ توسط «حصین بن نمیر» در سن ۹۳ سالگی کشته شد و آنها نتوانستند حکومت اسلامی را تشکیل دهند.

عمل ایران در انقلاب اسلامی پس از ۱۱۷۰ سال همین بوده است که ابتدا حکومت اسلامی تشکیل دهد و سپس از امام زمان ( عج ) بخواهد که بر آنها حکومت کند. آیا با به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی ایران ، جمهوری ایران ، اسلامی شد!!!. هدف از این نامگذاری این بود که جمهوری ایران به سمت اسلام برود و قوانین اسلام را در حکومت خود اجرا و پیاده سازی بکند تا الگویی از اسلام برای جهان باشدپس از۱۱۷۰ سال اقوام ایرانی فهمیدند که نمیتوانند برای همیشه نظام پادشاهی را تحمل کنند. ما آزاد بودیم که انتخاب کنیم و اسلام را انتخاب کردیم.

آزمون جهاد : ۸ سال جهاد و آزمون حکمیت : در زمان امام خمینی : آزاد سازی خرمشهر با ۶۰۰۰ شهید و ۲۴۰۰۰ مجروع و بسیاری از دستورات دیگر.

آزمون افراد مستجاب الدعوه : اگر شخصی با رهبر مخالفت کرد و مردم را به دور خود جمع کرد نباید به آن سو رفت که در فتنه ۸۸ مشاهده کردیم که برخی افراد به سمت کسانی رفتند که به خواست رهبری مبنی بر آرامش پس از انتخابات عمل نکردند و آشوب به پا کردند.

همچنین بسیاری از شبکه های ضد ایرانی ( که در اصل ضد اسلامی و از گروه شیطان هستند ) به دعوت مردم و ایجاد آشوب میپردازند. وظیفه مردم در این آزمون این است که حول ولی خود جمع شوند.

اکنون در آزمون حکمیت : به فرمان رهبر و « ولیّ» جامعه باید عمل کرد. و طریقه برخورد با کسانی که به آن عمل نمی کنند در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است.

از : استاد بزرگوار علی اکبر رائفی پور

ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.        

        « التماس دعا »